عمده فروشی لوازم آشپزخانه و دکوری | واردات و پخش لوازم ریز آشپزخانه

پخش وسایل آشپزخانه , پخش لوازم آشپزخانه, خرید عمده لوازم آشپزخانه, سایت عمده فروشی لوازم آشپزخانه, عمده فروشی لوازم آشپزخانه , فروش عمده لوازم آشپزخانه , عمده فروشی چی میخوای, عمده فروش مهدی عزیزی , 09122808085 ,

a a
طرز تهیه قهوه با قهوه جوش

قهوه جوش

اجزای تشکیل دهنده قهوه جوش :

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌‌کنید به طور کلی یک قهوه جوش مناسب  از 5 قسمت تشکیل می‌شود.

نکات استفاده و نگهداری :

برای استفاده بهینه و صحیح از هر وسیله ای  و یا حتی قهوه جوش باید به نکاتی توجه داشت تا هم وسیله عمر مفیدی داشته باشد و هم بهترین بهره‌وری را از آن وسیله داشته باشیم. در زیر به بررسی نکات مربوط به قهوه جوش‌ها که تاثیر فراوانی در کیفیت قهوه خروجی و عمر دستگاه دارند می‌پردازیم‌.

سوپاپ کنترل فشار :

عملکرد این سوپاپ مانند سوپاپ زودپز می‌باشد و زمانی کاربرد دارد که آب جوش به هر دلیلی نمی‌تواند وارد محفظه‌ی خروجی قهوه شود، در این زمان جهت جلوگیری از اجتماع بخار آب و افزایش فشار در محفظه آب، این سوپاپ بیرون آمده و بخار را خارج می‌کند. به این نکته توجه کنید که این سوپاپ در حالت عادی و فعالیت درست دستگاه باید بسته باشد.

محفظه آب :

در مورد محفظه آب دستگاه توجه به دو نکته ضروری است. اول اینکه شما اگر می‌خواهید طعم قهوه‌تان تلخ‌تر شود و یا زمان زیادی برای تهیه‌ی قهوه ندارید می‌توانید از آب جوش استفاده کنید ولی اگر طعمی مطلوب‌تر مد نظرتان است از آب سرد استفاده کنید. نکته‌ی دوم اینکه شعله‌ی مورد نظرتان را به اندازه‌ی کف محفظه‌ی آب که کف دستگاه نیز هست انتخاب کنید.

محفظه پودر قهوه :

همیشه پودر قهوه را لبالب محفظه پر کنید و ترجیحا آن را نکوبید، فقط با انگشتتان پودر قهوه را صاف نمایید. نکته‌ی مهم در مورد پودر قهوه این است که میزان آسیاب قهوه نباید زیاد ریز باشد، چون هم در فیلتر بالایی گیر می‌کند و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند و هم باعث تلخ شدن بیش از حد قهوه می‌شود.

 

 

واشر پلاستیکی :

دقت داشته باشید که حتما پس از مشاهده‌ی اولین خوردگی‌ها در واشر نگه دارنده فیلتر، واشر را تعویض نمایید.

فیلتر و لوله خروجی قهوه :

همیشه پس از پایان کار دستگاه و شستشو، واشر پلاستیکی را درآورده و فیلتر و درون لوله‌ی خروجی قهوه را نیز با آب بشویید. این کار در مزه‌ی نهایی قهوه بسیار تاثیرگذار است.

محفظه نگهداری قهوه و درب :

همیشه سعی کنید پس از هر بار استفاده درون درب قهوه جوش و محفظه‌ی نگهدارنده قهوه را خوب بشویید و درون آن را دستمال بکشید تا قهوه به دیواره‌ها رسوب نکند و کیفیت نهایی قهوه عالی باقی بماند.